Len platený Facebook pre firmy? Šírenie poplašnej správy

Zmeny pre firmy na Facebooku od Januára 2015 - Miss Marketing

Zachytili ste trhák – firemné posty na Facebooku sa zobrazia iba, keď si zaplatíte? Šírenie poplašnej správy, rokmi trestu odňatia slobody strašiť nejdem (alebo hej: 2 až 8). Fakt je taký, že je to šírenie, aj keď skôr “poplatnej” správy. Áno, Facebook robí zmeny ohľadom príspevkov stránok. K lepšiemu. Nechajte teda kreditky v peňaženke a vyberte si zdravý rozum. Oficiálne stanovisko a čo to v praxi pre nás znamená.

Oficiálne stanovisko Facebooku k zmenám k januáru 2015

Zmeny na Facebooku k januáru 2015 vychádzajú z jeho vlastného prieskumu medzi užívateľmi. Tí sa vyjadrili, že majú dojem, že ich News Feed je plný reklám, ktoré vytláčajú príspevky priateľov, ktoré ich skutočne zaujímajú. Facebook preto zakročil.

Zadefinoval 3 črty príspevkov, ktoré navodzujú predajný dojem (Promotional Posts):

  1. Príspevky, ktoré nútia ľudí niečo kúpiť alebo nainštalovať appku (aplikáciu)
  2. Príspevky, ktoré tlačia ľudí do reklamných akcií bez skutočnej hodnoty (obsahu)
  3. Príspevky, ktoré kopírujú presne rovnaký obsah ako platená reklama

Facebook si uvedomuje dôležitosť Stránok (Facebook Page – Vaša firemná Facebooková stránka) ako pre seba (na Facebooku nájdem to, čo hľadám) a zároveň aj pre bizňis. Každá minca má 2 strany a preto nás čaká toto:

Príspevky, ktoré navodzujú reklamný dojem (Promotional posts) – tieto sa zobrazia len, ak budú podporené platenou reklamou

Nová funkcionalita pre Stránky – pripravená séria extra funkcií pre stránky, napr. možnosť pridávať Denné menu pre reštaurácie

Oficiálne stanovisko Facebooku k zmenám tu (v angličtine)

Prečo, Facebook, prečo?! :( feeling depressed v práci

Dámi a páni, Facebook je SOCIÁLNA SIEŤ, nie reklamný občasník, do ktorého škrobete zemiaky, ehm, teda NIE REKLAMNÁ SIEŤ. Toto, keď pochopíte, tak viete, ako využiť organické príspevky (neplatené, zobrazené a úspešné) a zároveň aj platenú reklamu.

Opakovanie matka múdrosti a úspechu – sociálna sieť je miesto, kde vykonávame sociálny kontakt, kde konverzujeme, delíme sa o radosť, zážitky s tými, ktorých to zaujíma.

Odložte kreditky, vyberte kreativitu a zdravý rozum

Sociálna sieť. Miesto, kde sa rozprávame s priateľmi. Vaši fanúšikovia sú priatelia vašej Stránky. Rozprávajte sa s nimi, konverzujte, inšpirujte, informujte.

Zabudnite na

  1. popisky typu “Kúp! Kúp! Kúp!” – na to má Facebook funkciu Offer
  2. žobranie o lajky – na to je reklama zameraná na Likes
  3. pozvánky na podujatie – Event

etc. Facebook Ad Manager má širokú ponuku rôznych typov reklamy. Áno, platenej. Lebo vždy je niečo za niečo.

Zdieľajte priateľom vášho biznisu to, čo ich zaujíma zo spoločenského (sociálneho) hľadiska, rozprávajte sa s nimi, pýtajte sa, vzdelávajte, inšpirujte, zabávajte, čokoľvek, čo by ste im povedali aj medzi 4 očami pri dobrej káve.

Facebook, ďakujem ti za krásny novoročný darček, ktorý odbremení naše Feedy a zároveň posunie našu marketingovú kreativitu na vyššiu úroveň.

Lebo aj o tom je marketing.

Alebo nie – a bežím za šéfom žobroniť o vyšší rozpočet na fejsbukové moderné rekľami, lebo i nepriateľ, ehm konkurencia to tak robí.

Ps: V prípade ďalších infomácií z Facebooku budem informovať. Hlavu hore, neverte všetkému, čo sa píše po inťernetoch a verím, že o pol roka budeme s novými skúsenosťami o čosi múdrejší. Veľa zdaru prajem a tip – sú aj iné kanály ako Facebooková “stoka” :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *