5 marketingových trendov, na ktoré by ste mali v roku 2016 zabudnúť

S novým rokom prichádzajú nielen predsavzatia, ale aj veštenie trendov. Ak ste si už prečítali o responzívnom dizajne, remarketingu na Googli… tak si prečítajte aj o tom, čo tento rok robiť nemusíte. Resp. radšej nerobte.

Marketingové trendy 2016 | MissMarketing.sk

1. SPAM Predajné emaily posielané zakúpenej databáze

Nech to nazývate ako chcete, je to SPAM. Nevyžiadaná pošta. Pokiaľ Vám dotyčný človek nedá emailovú adresu dobrovoľne alebo ju nemáte z verejne dostupného zdroja, porušujete zákon. Ak sa zákonov nebojíte, majte na pamäti, že si rozposielaním SPAMu kazíte meno. Meno svojej firmy, ponižujete kvalitu svojich produktov a služieb.

V roku 2015 sa slovenský SPAM rozrástol ako huby po daždi a úprimne, niektoré firmy prekvapili. Všetky doterajšie šikovné aktivity jedným mailom poslali marketingový status firmy do stoky. Tuctové emaily bez duše, ostychu i bez oslovenia.

Email je stále jedným z naj spôsobov, ako osloviť správnych ľudí. Držte sa pravidiel slušnosti, posielajte kvalitné maily, ktorých čítanie stojí za to a vedie aj ďalšiemu kroku. Ak máte čo ponúknuť, povedať, vaša databáza porastie ako v počte odoberateľov, tak aj v kvalite kontaktov.

PS: Slovenský SPAM čítam a niektorým aj odpisujem. Niektorí boli veľmi prekvapení, že kúpili databázu kradnutých emailov. Veci sa dajú dať do poriadku. SPAM nerobte. Bodka.

2. Facebook ako inzertný denník

Sociálna sieť. Kde presne je v tých dvoch slovách schovaný popis „Sem dávaj reklamu furt“ ? Predstavte si, že by ste sa so známymi vždy rozprávali tak, že im do hlavy tlačíte svoje predajné reči (áno, určite niekoho takého poznáte a viete si hneď vybaviť, ako sa v jeho spoločnosti cítite).

Sociálne siete sú o komunikácii a ráta sa tam nielen Facebook. Komunikácia je o tom, že rozpráva aj ten druhý. Nekecajú len reklamné príspevky. Na sociálne siete chodíme kvôli kamarátom, známym, rodine. Berte preto svojich fanúšikov ako priateľov a rozprávajte sa s nimi o veciach, ktoré ich bavia. Máte spoločný záujem, kvôli ktorému vám dali „lajk“. Budujte na tom.

3. „O nás“ – podstránka vystrihnutá z učebnice SJ z 1964

Úvod, jadro a na záver česť práci. Popis firmy ako vystrihnutý z encyklopédie neosobných fráz. Štatistiky, veľké slová o tíme… Viete si predstaviť, že by ste prednáškou o kvantovej fyzike vítali každého zákazníka v predajni či na stretnutí?

Podstránka „O nás“ je jednou z najdôležitejších častí každej webovej stránky. Na internete totižto nie sme osobne a nevieme sa predstaviť ako živí ľudia za reálnou firmou či projektom. Duša firmy by mala dýchať z každej časti webky a na podstránke „O nás“ by ju mala vyjadriť ľudskou rečou. Zabudnite na žargón, zložité výrazy, predstavte sa tak, aby si vám zákazník rozumel a obľúbil si vás.

PS: B2B marketing, po slovensky „veľkoobchodný marketing“, môže mať iné požiadavky ako ten priamy. Tak či tak, aj veľkoobchod robia ľudia. Píšte im. A ozaj, fotka urobí viac ako 1 000 slov :)

4. Reklama ako status

Tlačiť peniaze do „Google reklamy“, inzercia v každom magazíne, ba aj v rádiu bol nejaký štek. Ak neinzeruješ, nie si nikto. Amen.

Reklama je dobrá vec. Áno, aj platená. Mať však A4 v každom plátku, kde je konkurencia, môžu byť vyhodené peniaze. Vyberajte reklamu podľa toho, či skutočne osloví vašu cieľovú skupinu. Inzerujte tam, kde vaši ľudia hľadajú riešenia. Niektoré hľadáme online, niektoré v časopise.

PS: Jedna špičkovo premyslená reklama (kampaň) prinesie viac ako 20 odfláknutých. Sledujte si, koľko a čoho vám inzercia prinesie. Áno, odsledovať sa všetko presne nedá. Ale časť áno a aj to je lepšie ako nič pri rozhodovaní do budúcna.

5. Leták ako od konkurencie

Rovnaké farby, obrázky, ešte aj písmo je také isté. Rýchlo, spravme to tak, ako oni! Sledovanie konkurencie je veľmi populárna športová disciplína. V jednej ruke ďalekohľad, v druhej kopirák. Niekedy aj pri „kreslení loga“…

Peniažky do kasičky hádžu zákazníci, nie konkurencia. Tá obstojí ako inšpirácia. Nevšímať si ju nie je rozumné, no kopírovať tiež nie. Zákazníci majú problém rozlíšiť podobné veci. Niekedy si to uvedomujú a niekedy podvedome rozmýšľajú, či taký bilboard ako máte vy, už niekde nevideli.

Čo teda robiť v marketingu v roku 2016?

Za klikom je človek a ten potrebuje pozornosť, vaše skúsenosti, služby, produkty pre riešenie svojho problému. Sústreďte sa na neho a pri každej marketingovej aktivite / kampani si položte otázku, či je to hodnotné pre vášho zákazníka.

Neviete si odpovedať? Opýtajte sa ho :) Smelo do toho, aj na tom Facebooku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *