Marketing

Marketing nie je o  len o letákoch, otravných telefonátoch a kampaniach s vodotryskom.

O čom teda?

Marketing je o tom, že viete,

  1. komu predávate,
  2. čo váš zákazník chce
  3. a dáte mu to, najlepším možným spôsobom.

Jednoduché. Nie je to učebnicová definícia, je to jednoduchá prax. Marketing má podporovať predaj, nie len robiť reklamu a pekné obrázky na Facebook pre firmu. Špičkový marketing, špičková podpora, špičkový predaj.

Ako začať so špičkovým marketingom?

Trojka je pekné a jednoduché číslo nielen v pekných a jednoduchých definíciach, ale tiež v praxi. Pustite sa do marketingu s pevnými základmi: jasná cieľová skupina, vymakaný marketingový plán a pravidelná akcia!


Cieľové skupiny - marketingové persóny - Miss Marketing

1. Persóny cieľovej skupiny

Persóna je krajšie slovo ako osobnostný profil a persóna nie je osobnostný profil. Persóna vám odpovie na marketingové otázky: 

  • Ako sa môj cieľový zákazník dostane k informáciam o mojej ponuke?
  • Podľa čoho sa rozhoduje?
  • Kde ho nájdem?
  • Čo sa mu nepáči a čo sa mu páči?

Kvalitne vytvorené persóny cieľovej skupiny (alebo profily cieľových zákazníkov) vám dajú podklady na vytvorenie…

Marketingový plán by Miss Marketing

2. Špičkový marketingový plán

Nie je to o 6-ciferných rozpočtoch (alebo “badžetoch”), nie o využívaní super-ultra-NASA-moderných technológiach a appkách, ani o tonách rýchlo urobených letákoch vo worde.

Marketingový plán je o tom, že viete čo, kedy, ako, kde, komu a prečo. Každá akcia dáva zmysel a plní úlohu v celom procese za výsledkami. Slovo “akcia” je podčiarknuté, lebo nestačí len čítať príbehy úspešných, lajkovať motivačné citáty a kochať sa infografikami.

Bez práce nie sú koláče a všetky persóny aj plán sú vám na dve veci, pokiaľ nerobíte…

Marketingové aktivity by Miss Marketing

3. Marketingové aktivity

Online marketing, Google kampane, inzercia v miestnom občasníku, priemyselná výstava, reklama na Facebooku, šplech v rádiu, tlačové správy, účet na Instagrame, kradnutie emailových adries (áno, aj toto je stále veľká zábavka v našej krajine)… čo skôr?

Čo robiť, čo nerobiť, čo má prioritu – to sa dozviete z marketingového plánu. Sú zlepšováky, ktoré vám pomôžu robotu nielen urýchliť, ale aj skvalitniť. Dobre nastavené šablóny, prepracované témy článkov, “vymodlená” spätná väzba od zákazníkov.

“Miss, čo majú tieto pekné reči do činenia s tebou?”

Nevymýšľajte koleso, využite ho! Miss Marketing vám vie pomôcť s:

  1. Persóny cieľovej skupiny
  2. Marketingový plán
  3. Obsahový marketingový plán pre blog – stále neporazená 1 v SEO
  4. Email marketing
  5. Follow-up systém – alebo ako vyťažiť z existujúceho zákazníka najviac dobra
  6. Inšpiráciou – kuknite na Miss Marketingový blog :)

Potrebujete inú marketingovú pomoc? Napíšte mi

Miss, chcem sa opýtať…

  • Sleduješ Miss Marketing na Facebooku?